onsdag 8 april 2009

SL begränsar användarvänligheten på sitt access-kort

I Veckans nummer av "Mitti Södermalm" saxar jag detta klipp. Jag konstaterar att SL återigen inte har förstått att göra sitt biljettsystem smidigt att använda.

Om du idag vill använda SL access, måste du ha ett svenskt betal-/kreditkort, och leta reda på en SL access automat som fungerar. Kontanter går inte. Vidare måste du redan ha skaffat dig själva "kortet" och det kan du bara få på SL center.

Vill du betala med kontanter, så är du hänvisad till ett SL Center.

Det SL borde ha gjort är att "gödsla" och dela ut dessa Accesskort så att folk kan börja använda dem direkt.

Självklart skall man kunna ladda dessa via internet, på det sätt som bäst passar kunden.  På SL's hemsida finns ingen som helst hänvisning till någon förändring till denna inställning. Läs mer här

Kan bara konstatera att SL har en lååång väg att gå innan man kan kalla SL access för "framtidens biljettsystem". Att kunna resa i kollektivtrafiken skall vara smidigt, och skall inte kräva planering

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar